کامپیوترونیک رو معرفی کن و کسب درآمد کن!

شروع کسب درآمد

دوره آموزشی فتح پرچم CTF | Capture The Flag

مسابقه برنامه نویسی فتح پرچم یا CTF Programming یک رقابت جذاب و چالش برانگیز در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر است که در آن شرکت کنندگان باید با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف، مسائل و معماهایی را حل کنند و پرچم هایی را که در کد ها یا سرور ها پنهان شده اند، کشف کنند. 

ویدیو معرفی دوره

500,000 تومان

دوره آموزشی فتح پرچم CTF | Capture The Flag

مسابقات CTF Programming در سال 2006 توسط دانشجویان دانشگاه ستنفورد به عنوان یک پروژه درسی شروع شد. این دانشجویان با الهام از مسابقات CTF امنیت سایبری، چالش های برنامه نویسی را با استفاده از پرچم های ASCII Art در کد های خود اضافه کردند. این پروژه به سرعت مورد توجه دانشجویان و استادان دانشگاه های دیگر قرار گرفت و تبدیل به یک رقابت جهانی شد. امروزه بسیاری از دانشگاه ها، شرکت ها، سازمان ها و حتی افراد علاقمند، مسابقات CTF Programming را برگزار می کنند و جوایز نقدی و غیر نقدی به برندگان اعطا می کنند.

مسابقات CTF Programming معمولا در دو دسته عمده تقسیم می شوند: Jeopardy-style و Attack-Defend. در دسته Jeopardy-style، شرکت کنندگان باید به سوالات و چالش های مختلف در زمینه های مثل الگوریتم، رمز نگاری، وب، فورک، رجستور و غیره پاسخ دهند و پرچم های مخفی شده در جواب ها را پیدا کنند. در دسته Attack-Defend، شرکت کنندگان باید با استفاده از زبان های برنامه نویسی خود، سرویس های خود را روشن نگه دارند و در عین حال سرویس های حریف را تخریب کنند. در این دسته، پرچم های مخفی شده در سرویس ها یا سورس کدها قرار دارند.

برای شرکت در مسابقات CTF Programming، لازم نیست که شرکت کننده تخصص خاصی در زبان برنامه نویسی خاصی داشته باشد. اما باید بتواند با استفاده از منطق، خلاقیت و تحقیق، مسائل را حل کند و پرچم ها را بیابد. همچنین باید با ابزارهای مفیدی مثل کامپایلر، دیباگر، دیساسمبلر، ادیتور، وب سایت و غیره آشنا باشد. مسابقات CTF Programming فرصتی عالی برای یادگیری، تمرین، ارتقا و انجام پروژه های برنامه نویسی است. شرکت کنندگان می توانند با دیدن روش های حل مختلف، از تجربه و دانش یکدیگر بهره ببرند و همچنین با دوستان جدید آشنا شوند.

برنامه درسی دوره

فصل اول

  • جلسه اول
    01:49:04
  • جلسه دوم
    01:52:19
  • جلسه سوم
    01:38:43
  • جلسه چهارم
    01:57:00
  • جلسه پنجم
    36:08
500,000 تومان
هانی ربیعی

هانی ربیعی

لینک کوتاه دوره

این دوره را به اشتراک بگذارید

آیا می‌خواهید اعلان‌های فشاری را برای تمام فعالیت‌های اصلی در محل دریافت کنید؟